Sikker post

Du kan kommunikere sikkert med Statens It via digital post eller sikker e-mail.

Hvis du har behov for at kommunikere sikkert med os - fx hvis du vil sende os personfølsomme oplysninger - kan du enten bruge digital post eller sende os en sikker e-mail.

Send Digital Post

  • Som ansat i en virksomhed eller offentlig institution kan du skrive til os fra virksomhedens digitale postkasse på virk.dk
  • Som borger kan du bruge Digital Post på borger.dk eller e-Boks

Send sikker e-mail

Du kan også sende Statens It en sikker e-mail, som er krypteret med NemID, til adressen .

Det kan ske gennem et almindeligt e-mail-program eller et særligt system, hvis du er ansat i en virksomhed eller myndighed.

Bruger du et e-mail-program, skal det være sat op til sikker e-mail, og du skal bruge Statens It's certifikat til at kryptere e-mailen. 

For at hente Statens It's certifikat skal du besøge medarbejdersignatur.dk og søge på e-mail-adressen statens-it@statens-it.dk.