Servicedesk

""

I Statens It er Servicedesken ’Single Point Of Contact’ for vores brugere. Vi sidder klar til at hjælpe, og vores mål er at løse problemet så hurtigt som muligt, og helst mens vi er i direkte dialog med dig.

Alle henvendelser vedrørende fejl, driftsproblemer, bestillinger og supportrelaterede spørgsmål inden for Statens It’s ansvarsområder sker gennem Servicedesken - enten telefonisk eller via chatfunktionen på Statens It’s Serviceportal. Vores brugere kan også indmelde sager direkte på Serviceportalen. 

Hvis der er tale om mere komplicerede fejl, sender vi den videre til de rette eksperter i Statens It, og så får du en tilbagemelding, så snart fejlen er løst.

Servicedesken har åbent mandag til fredag kl. 7:00-23:00 og lørdag, søndag og helligdage kl. 8:00-23:00.

Serviceportalen er en selvbetjeningsportal til alle Statens It’s brugere. Her er det muligt at finde vejledninger, aktuelle driftsinformationer og en oversigt over planlagt systemarbejde.

Det er desuden her at brugerne kan indmelde fejl, bestille services eller chatte med vores Servicedesk. Der er kun adgang til Serviceportalen for Statens It's brugere - og kun gennem arbejdspladsens netværk.

Ved fejl på Statens It-arbejdsplads (SIA-computer) som ikke kan løses ved hjælp af fjernsupport fra Servicedesk, yder Statens It onsite-support til afdækning af årsag og omfang. På baggrund af supporterens vurdering, udføres den nødvendige fejlsøgning/-rettelse, reparation eller evt. re-installation.

Vi tilbyder også vore kunder at få en fast tilknyttet onsite-supporter i en aftalt periode og har forskellige løsninger, der kan tilpasses til kundens specifikke behov.

For kunder med særlige behov for support, er det muligt at bestille en VIP-pakke. VIP-brugere kommer blandt andet foran i køen til vores Servicedesk og nogle typer VIP-brugere kan få onsite support i udvidet åbningstid.