Udbudsprocessen om levering og implementering af software til Statens It’s kommende løsning for identitets- og rettighedsstyring er overstået - og valget er faldet på virksomheden ICY Security
Efter et godt prækvalificeringsforløb med et meget kvalificeret felt, er der nu fundet en vinder af det udbud om en ny Identity, Governance & Administration(IGA)-løsning, som Statens It sendte i EU-udbud i februar måned.
Statens It har i dag, den 5. juli, underskrevet en kontrakt med ICY Security om levering og implementering af software til IGA-løsningen. Løsningen bliver bygget på standard Omada-software.
Formålet med den nye IGA-løsning er at strømline og optimere styringen af identiteter og adgangsrettigheder af Statens It’s ca. 23.000 brugere.
Vi har på få år fordoblet vores antal af brugere – og med udsigt til endnu flere nye brugere de kommende år, er identitets- og rettighedsstyring et meget vigtigt indsatsområde for os. Implementeringsopgaven kommer også til at omfatte opkobling med Moderniseringsstyrelsens nye HR-system, så vi sikrer en langt større grad af automatisering, sikkerhed og effektivisering af de personalemæssige og administrative processer for alle medarbejdere i Staten.
Michael Ørnø, direktør i Statens It
Statens It ser frem til samarbejdet med ICY Security og forventer at afslutte implementeringen af den nye IGA-løsning i løbet af Q3 i 2020.
For yderligere information eller spørgsmål, kontakt Christian Vidmar, chef for Indkøb & Sourcing i Statens It, på tlf: 7231 1229 eller send en mail til christian.vidmar@statens-it.dk.
Læs mere om udbuddet og udbudsprocessen her: