Ny rammeaftale for it-drift til 150 mio. kr. skaber gode rammer for konkurrence og bidrager til overholdelsen af kravene i persondataforordningen.
Statens It udbød i 2012 en rammeaftale om drift af statslige applikationer (driftsrammeaftale I - udbudsbekendtgørelse 2012/S 16-025657). Rammeaftalen udløb ultimo 2016.
I juli 2017 udbød Statens It en ny fireårig driftsrammeaftale vedrørende drift af statslige applikationer (driftsrammeaftale II - udbudsbekendtgørelse 2017/S 136-279049).
Rammeaftalens hovedydelser omfatter drift (infrastruktur- og applikationsdrift), support og rådgivning samt transitionsydelser.
Torsdag d. 28. december 2017 indgik Statens It den ny driftsrammeaftale med følgende leverandører:
Med den nye rammeaftale implementerer Statens It næste generation af driftsaftaler. Den nye driftsrammeaftale indeholder bl.a.:
”Den nye driftsrammeaftale bringer Statens It et strategisk skridt fremad og skaber gode rammer for konkurrence og et effektivt leverandørsamarbejde. Den nye generation af driftsaftaler bidrager desuden til overholdelse af kravene i den kommende EU-persondataforordning, som træder i kraft 25. maj i år,” siger vicedirektør i Statens It Søren Vulff.
Driftsrammeaftalen har en anslået samlet værdi på 150 mio. kr. Det første miniudbud, som gennemføres under den nye driftsrammeaftale, er et genudbud af driften af Borger.dk, som forventes gennemført i løbet af indeværende år.
Statens It ser frem til et godt og konstruktivt samarbejde med de udvalgte leverandører.